Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Start O nas
PDF Drukuj

 

Przedszkole w Łącku jest placówką pięciooddziałową. Pod opieką mamy 120 dzieci z terenu Łącka i Gminy Łąck. Nasza miejscowość jest wsią gminną, oddaloną od Płocka o 12 km.

Przedszkole mieści się w budynku wolnostojącym, parterowym, podpiwniczonym. Znajdujemy się w centrum Łącka. Obok przedszkola jest Urząd Gminy, budynek szkoły podstawowej i gimnazjum, przychodnia lekarska. Przedszkole funkcjonuje w systemie jednozmianowym. Czynne jest od godziny 6:00 do 16:00.

Realizujemy programy zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego. We wszystkich grupach wiekowych realizujemy treści oparte są na czterech filarach edukacji:

  1. uczyć się aby wiedzieć ( wiedza)
  2. uczyć się aby działać ( umiejętność)
  3. uczyć się aby być ( system wartości i postaw)
  4. uczyć się aby żyć wspólnie z innymi (pokojowe współistnienie i działanie)

Realizujemy projekt edukacyjny „Tajemniczy ogród”, którego głównym założeniem jest poznawanie świata roślin poprzez obserwacje, eksperymenty, porównywanie roślin rosnących wokół przedszkola; drzew, krzewów, kwiatów.

Stosujemy elementy innowacyjnych metod:

Metoda ruchowej ekspresji twórczej R.Labana
U podstaw tej metody leży naturalna ruchliwość i naturalny styl motoryki dziecka. Pozwala ona na posługiwanie się różnymi formami ruchu i ekspresji jak: ćwiczenia muzyczno- ruchowe, zabawy, taniec, opowieść ruchowa, inscenizacja, improwizacja ruchowa, pantomima itp.

Metoda C. Orffa
Orff nawiązuje do tradycyjnych, zanikających we współczesnych czasach form zabaw, ćwiczeń, tańców, muzyki, porzekadeł, legend, baśni, poezji, prozy itp. Te właśnie ginące formy ruchowo-muzyczno-słownych zainteresowań dzieci znalazły się
u podstaw metody, której głównym celem i zadaniem jest wyzwolenie u dzieci tendencji ekspresji, rozwijania inwencji twórczej.

Metoda Weroniki Sherborne
Jest prosta, naturalna i możliwa do zastosowania w każdych warunkach, bez konieczności używania przyrządów. Ćwiczymy boso, w niekrępujących ruchy strojach, na podłodze, w niskich bezpiecznych pozycjach, jak kto może. Po bardziej intensywnym wysiłku stosujemy odpoczynek i relaks. Metoda ta nawiązuje do „języka ciała”, czyli ćwiczenia stanowią formę naszego komunikowania się z innymi. Celem metody ruchu rozwijającego jest doświadczenie ruchu, kontaktu emocjonalnego, fizycznego, społecznego, poznanie własnego ciała.

Metoda E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
Program edukacji matematycznej wg. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej obejmuje następujące kręgi tematyczne: orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie
i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, kształtowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych.

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinetycznych (czucie ruchu) i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami, czyli integracji percepcyjno- motorycznej. Są to funkcje, które leżą
u podstaw złożonych czynności czytania i pisania.

Stawiamy na indywidualne zasoby dziecka, rozszerzając je za pomocą zajęć dodatkowych inspirujących dzieci do emocjonalnego zdobywania nowych wiadomości i umiejętności, opierając się na aktywności wychowanków i rozwijając mocne strony każdego z nich.

Podstawowa oferta zajęć jest wzbogacona o zajęcia dodatkowe:

  • język angielski
  • zajęcia rytmiczno- taneczne
  • zajęcia plastyczne – ekspresja twórcza
  • gry planszowe

W najstarszych grupach wiekowych odbywa się nauka religii.

Nad prawidłową wymową czuwa logopeda przedszkolny.

Walory naszego przedszkola:

  • Zapewnia opiekę, wychowanie oraz możliwość poznawania siebie i świata
    w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa
  • Wykorzystuje potencjał rozwojowy dziecka, jego zdolności i działania twórcze we wszystkich dziedzinach aktywności
  • Tworzy warunki umożliwiające dziecku osiągnięcie gotowości do podjęcia obowiązków szkolnych
  • Kształtuje postawę odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo
  • Pełni funkcję doradczą i wspierającą działania rodziny
  • Tworzy atmosferę życzliwości

Tradycje przedszkola:

  • Uroczystości środowiskowe z okazji Dnia Rodziny, Święta Babci i Dziadka, Wigilia przedszkolna,
  • Uroczystości przedszkolne: Andrzejki, Mikołajki, powitanie Wiosny.

Bierzemy udział w konkursach międzynarodowych, ogólnopolskich, regionalnych, lokalnych. Od roku 2003 jesteśmy organizatorami międzyprzedszkolnego konkursu ekologicznego „Mały ekolog”.

Współpracujemy od wielu lat z Nadleśnictwem Łąck, Szkołą Podstawową w Łącku, Gminną Biblioteką Publiczną w Łącku.

Wsparciem naszych działań jest pomoc rodziców, szczególnie grupy reprezentującej ogół rodziców- Rady Rodziców. Członkowie Rady Rodziców wspomagają działalność przedszkola podczas uroczystości przedszkolnych, zabiegają o wsparcie rzeczowe, gromadzą środki finansowe na potrzeby przedszkola i przedszkolaków.

Pragniemy by nasze kompetencje, zaangażowanie pracowników przedszkola
i rodziców przyczyniły się do rozwoju osobowości dzieci, pozwoliły im radośnie przeżyć niepowtarzalny okres dzieciństwa.

 

BIP - INFO

Reklama